پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226294
نامه تاج به AFC/خارج از ايران بازي نمي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1395/06/21 17:36:56
نمایش : 1117
رئيس فدراسيون فوتبال با ارسال نامه اي به ويندزور جان، دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا نکاتي را درباره برگزاري مسابقات بين المللي به ميزباني ايران مطرح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از ارسال نامه کنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران مبني بر بررسي درخواست ايران در کميته مسابقات AFC، مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به  نامه‌اي که در تاريخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۶ (دوشنبه ۱۵ شهريورماه) از سوي AFC در رابطه با برگزاري مسابقات بين‌المللي در جمهوري اسلامي ايران ارسال شده بود، اعلام کرد: "ما تاکيد داريم کليه مسابقات  بايد به ميزباني ايران برگزار شود. بر همين اساس، فدراسيون فوتبال موارد زير را در رابطه با عدم پذيرش برگزاري مسابقات بين المللي ايران در کشور سوم را به شرح زير اعلام کرد:

 

۱ - تصميم محروميت از ميزباني فدراسيون و باشگاه‌ها در مسابقات خانگي و يا مسابقه در زمين بي‌طرف مي‌بايست از سوي کميته انضباطي اتخاذ شود. در نتيجه، اجبار کشوري به برگزاري مسابقات خانگي در خارج از کشور در حيطه اختيارات کميته مسابقات AFC نيست. علاوه بر اين همانگونه که قبلاً بارها توسط فدراسيون فوتبال اعلام شد و در ميزباني‌هاي کشور جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بين المللي مشهود است که کشور ايران  براي تمامي کشورها از امنيت کافي و کامل برخوردار است و هيچ‌گاه در داخل کشور با کوچکترين مشکل امنيتي روبه رو نبوده‌ايم.

 

۲ - با توجه به ماده ۳ از اساسنامه AFC "کنفدراسيون فوتبال آسيا در کليه مسائل سياسي و مذهبي بي‌طرف است. " بر همين اساس همانگونه که از اين عبارت کاملاً مشخص است، الزام تيم‌ها براي بازي در زمين بي‌طرف يک تصميم کاملاً سياسي است و به AFC توصيه مي‌کنيم به اساسنامه خود احترام گذاشته و با توجه با اساسنامه مربوط به کنفدراسيون فوتبال آسيا از ورود به مسائل سياسي جلوگيري کند. در نتيجه از آن‌جايي که ايران از تمامي معيارهاي برگزاري مسابقات بين المللي شامل مسائل امنيتي برخوردار است، فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران هيچ تصميمي مبني بر برگزاري مسابقات خانگي خود در خارج از جمهوري اسلامي ايران را نمي‌پذيرد و چنانچه اين تصميم اتخاذ شود، آن را نخواهيم پذيرفت. مجدداً تاکيد مي‌کنيم اگر کشور يا فدراسيوني مشکلي همانند ممنوعيت سفر به جمهوري اسلامي ايران را دارد (با توجه به دخالت مسائل سياسي دولت خود در ورزش که کاملاً متناقض با اصل استقلال فدراسيون‌ها است و همچنين اساسنامه فيفا را نقض مي‌کند)، اين تنها مشکل آنها بوده و ما نبايد متضرر از مشکلات داخلي ساير کشورها باشيم.

 

در پايان نامه فدراسيون فوتبال ايران به دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا، آمده است: به شدت تاکيد مي‌کنيم که نه تنها AFC (شامل کميته مسابقات، کميته انضباطي و ساير کميته‌ها) مرجع تصميم گيرنده در اين رابطه نيستند، بلکه هيچ سازمان يا بدنه ورزشي ديگري نمي‌تواند به‌خاطر مسائل سياسي، کشوري را مجبور به مسابقه در زمين بي‌طرف کند. در پايان، فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌دارد که موضع اين فدراسيون در زمينه ميزباني مسابقات بين‌المللي در ايران غير قابل تغيير و حق مسلم اين کشور است که بايد به آن کاملا احترام گذاشته شود.

منبع:آي اسپورت

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html